Czym charakteryzuje się marketing rekomendacji?

Jak sądzisz dlaczego znane marki korzystają z marketingu szeptanego? Odpowiedź jest prosta oraz sprowadza się do kilku faktów: konsumenci stają się coraz bardziej znużeni clutterem w mediach, ponadto wiarygodność przekazu reklamowego bardzo spada, a w zamian tego wzrasta siła bezpośredniej rekomendacji, a także występuje oraz nasila się zjawisko advertising blindness. Do tego współczesny konsument wymaga debaty z marką, odsuwając się przy tym od marek, które nie zaspokajają jego potrzeb. I właśnie na tym tle najbardziej istotną zmianą która miała wpływ na techniki buzz marketingu było pojawienie się na rynku prosumenta, czyli konsumenta który przede wszystkim za sprawą upowszechnienia dostępu do Internetu rozpoczął produkowanie treści, a w tym także i treści związanych z markami. A zatem powyższe przypadki i procesy coraz częściej nakłaniają marketerów do poszukiwań alternatyw dla standardowych form aktywności marketingowej marek. A może zainteresuje Cię marketing rekomendacji jako część działań marketingu zintegrowanego? Marketing rekomendacji bardzo dobrze łączy się z różnymi innymi technikami przynosząc znakomite kampanie marketingu zintegrowanego. Choćby ze względu na koszty oraz potrzebę zapewnienia mierzalnych rezultatów naturalnym wsparciem tychże kampanii stają się działania interaktywne – i to głównie na minisite’ach prowadzi się większość poważniejszych akcji WoMM. Kampanie marketingu rekomendacji bardzo często bazują tez na unikalnej oraz zaskakującej idei kreatywnej – to właśnie dlatego trudno tak jednoznacznie nakreślić kluczowe techniki marketingowe, które to znakomicie uzupełniają WoMM,. A zatem raz może to być PR, z kolei innym razem kampania displayowa albo np. marketing mobilny lub direct mailing. Niemniej jednak dobrze prosperująca agencja marketingu szeptanego musi zatem mieć w posiadaniu pełne zaplecze kompetencyjne oraz produkcyjne pozwalające przeprowadzić rozbudowane kampanie TTL. A zatem jeśli chcesz mieć pozytywny wizerunek w sieci postaw na marketing rekomendacji, który sprawi, że o Twojej marce zrobi się głośno w sieci.