Jak działa marketing rekomendacji?

Agencje marketingowe zajmują się całościową realizacją kampanii marketingu rekomendacji (Word of Mouth Marketing). Wspierają swoich klientów na etapie opracowywania strategii, a także doboru odpowiednich narzędzi czy technik i grup docelowych, oraz przygotowania niezbędnych materiałów. Ponadto, następnie koordynują kampanię oraz nadzorują działania trendsetterów, a po jej ukończeniu przedstawiają pełen raport, który szczegółowo analizują z klientami. Można zatem wydawać spory budżet na reklamę oraz działania sprzedażowe, ale jak nie każdy wie najefektywniejszą formę pozyskiwania nowych i utrzymywania starych klientów, jak również zamykania sprzedaży stanowi marketing rekomendacji. Są to skuteczne metody zachęcenia obecnych klientów do podzielenia się swoimi wrażeniami na temat produktów czy usług. To znakomite sposoby na chwalenie się recenzjami i zarządzanie reputacją w sieci. A w końcu to tylko nieliczne z elementów, które to da się wykorzystać.
Bo w końcu pierwszym krokiem w kierunku działań takich jak marketing rekomendacji staje się analiza reputacji w sieci. Marki, które posiadają negatywne opinie, a także nierozwiązane problemy lub też nie chronią się przed negatywnymi zjawiskami występującymi w sieci (np. hejtem) mogą sobie tylko i wyłącznie zaszkodzić gromadząc opinie klientów. Warto zatem zatroszczyć się o swój wizerunek w internecie. Drugi krokiem to odpowiednie pozbieranie opinii klientów, jak również przygotowanie efektownych rozwiązań, które to umożliwią pozyskiwanie nowych rekomendacji oraz zaoferują wartość dodaną przeznaczoną dla konsumentów dzielących się z innymi swoimi opiniami. I w końcu trzecim krokiem staje się efektywne wykorzystanie pozyskanych opinii – a zatem zarządzanie nimi (np. odpowiadanie, dziękowanie czy rozwiązywanie problemów) a także przedstawianie ich w celu zdobycia nowych klientów, oraz zamykania sprzedaży lub poprawy wizerunku danej marki. Niemniej jednak kluczem działań takich jak efektywny marketing rekomendacji staje się zdobywanie wiarygodnych recenzji od usatysfakcjonowanych klientów. To wszystko pozwoli Ci zapewnić pozytywny wizerunek w sieci.